Minat Beli Pelanggan Ditinjau Dari Aspek Harga Pada UD. Tunas Baru Kecamatan Bandar Hulu

  • Suhartini Suhartini Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Sultan Agung
  • Debi Eka Putri Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Sultan Agung
  • Vivi Candra Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Sultan Agung

Abstract

The purpose of this study was to determine the price picture and customer buying interest at UD. Tunas Baru District Bandar Huluan. Next to determine the effect of prices on customer buying interest at UD. Tunas Baru District Bandar Huluan. The type of data used is qualitative and quantitative data and data sources are derived from primary data and secondary data. Research data were collected by conducting interviews, documentation and distributing questionnaires. Data analysis includes qualitative data analysis and quantitative analysis. The results of the study can be concluded from the total respondents' answers about prices with the dimensions of price affordability, discounted prices, and payment methods to obtain good answer criteria. Then from the total respondents' answers regarding buying interest got high answer criteria. Furthermore, to test the hypothesis it is concluded that there is a positive influence between price on customer buying interest.

Keywords: price, purchase intention, customer

References

Fauzan, A. and Roman, A. (2019) ‘Pengaruh Harga dan Kualitas Produk Terhadap Minat Beli Sepeda Motor Kawasaki’, Jurnal Ekobis: Ekonomi, Bisnis dan Manajemen, 9(2), pp. 104–113.

Ghristian, I. D. (2016) ‘Citra Merek , Dan Iklan Terhadap Minat Beli Celana Jeans Levi ’ s Di Surabaya’, Journal of Business and Banking, 5(2), pp. 319–336. doi: 10.14414/jbb.v5i2.552.

Kotler, Philip dan Kevin Lane Keller. 2009. Manajemen Pemasaran. Edisi ketigabelas , Jilid 1. Jakarta: PT Indeks.

Latief, A. (2018) ‘Analisis Pengaruh Produk, Harga, Lokasi dan Promosi terhadap Minat Beli Konsumen pada Warung Wedang Jahe (Studi Kasus Warung Sido Mampir di Kota Langsa)’, Jurnal Manajemen dan Keuangan, 7(1), pp. 90–99. doi: 10.33059/jmk.v7i1.756.

Martono, M. and Iriani, S. S. (2014) ‘Analisis Pengaruh Kualitas Produk, Harga Dan Promosi Terhadap Minat Beli Konsumen Produk Batik Sendang Duwur Lamongan’, Jurnal Ilmu Manajemen, 2(2), pp. 687–699. Available at: https://jurnalmahasiswa.unesa.ac.id/index.php/jim/article/download/10202/9971.

Nagle, T. T., & Holden, R. K. (2002). The Strategy and Tactics ofPricing: A Guide to ProfitableDecision Making. New Jersey: Prentice-Hall.

Nurhadiyah, Rahmidani, R. and Syofyan, R. (2019) ‘Pengaruh Produk dan Harga Terhadap Minat Beli Cimory di Kota Padang’, Ecogen, 1(4), pp. 967–976.

Priansa, Doni Juni. (2017). Prilaku Konsumen. Bandung: Alfabeta.

Ramadhan, M. R. and Utami, S. (2019) ‘Pengaruh Kesadaran Kesehatan, Nilai yang Dirasakan, Keamanan Pangan dan Harga Terhadap Niat Beli Ulang Pada Konsumen Pizza di Kota Banda Aceh’, Jurnal Ilmiah Mahasiswa Ekonomi Manajemen, 4(2), pp. 214–230.

Sahir, S. H. et al. (2020). Gagasan Manajemen. Cetakan 1. Medan: Yayasan Kita Menulis.

Salmiah, S. et al. (2020). Online Marketing. Medan: Yayasan Kita Menulis.

Santoso, H. and Soesatyo, Y. (2014) ‘Pengaruh Kualitas Produk Dan Harga Terhadap Minat Beli Nokia Lumia 520 Di Surabaya’, Jurnal Ilmu Manajemen (JIM), 2(2), pp. 562–573.

Sari, R. K., Yulisetiarini, D. and Sudaryanto (2016) ‘Pengaruh Harga Dan Kualitas Pelayanan Serta Kualitas Produk Terhadap Minat Pembelian Ulang dan Kepuasan Pelanggan Online Shopping Pada Mahasiswa Universitas
Abdurachman Saleh’, Bisma Jurnal Bisnis dan Manajemen, 10(2), pp. 115–126.

Schiffman, Leon dan Leslie Lazar Kanuk. 2006. Perilaku Komsumen. Edisi Ketujuh. Jakarta Indeks.

Septiani, F. (2018) ‘Pengaruh Harga Terhadap Minat Beli (Studi Kasus Pada Pt Asuransi Jiwa Recapital Di Jakarta)’, Jurnal Mandiri, 1(2), pp. 273–288. doi: 10.33753/mandiri.v1i2.22.

Susanto, P. and Rahmi, N. (2013) ‘Pengaruh Diferensiasi Produk Dan Harga Terhadap Minat Beli Pada Sepeda Fixie Di Kota Padang’, Jurnal Kajian Manajemen Bisnis, 2(1), pp. 59–71.

Tjiptono, Fandy. 2008. Strategi Pemasaran. Edisi III. Yogyakarta: ANDI.

Tjiptono, Fandy dan Gregorius Chandra. 2012. Pemasaran Strategik. Edisi II. Yogyakarta: ANDI.

Utami, Ruri Putri dan Hendra Saputra. (2017). Pengaruh Harga dan Kualitas Produk terhadap Minat Beli Sayuuran organic di Pasar Sambas Medan.Jurnal Niagawan Vol. 6 No. 2 Oktober. P-ISSN : 2301-775 e-ISSN :2579-8014. Universitas Negeri Medan. 2017.

Wirayanthy, N. and Santoso, S. (2019) ‘Pengaruh Harga, Citra Merek dan Kualitas Terhadap Minat Beli Produk Private Label’, JMD: Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis Dewantara, 2(1), pp. 87–96.
     Plum Analytic Metrics

Published
2020-06-20
How to Cite
Suhartini, S., Putri, D., & Candra, V. (2020). Minat Beli Pelanggan Ditinjau Dari Aspek Harga Pada UD. Tunas Baru Kecamatan Bandar Hulu. Jesya (Jurnal Ekonomi Dan Ekonomi Syariah), 3(2), 446-452. https://doi.org/https://doi.org/10.36778/jesya.v3i2.224

Most read articles by the same author(s)

Obs.: This plugin requires at least one statistics/report plugin to be enabled. If your statistics plugins provide more than one metric then please also select a main metric on the admin's site settings page and/or on the journal manager's settings pages.